تبلیغات
معرفی بهترین سایت ها - معرفی و دانلود فایل کامل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی
 
معرفی بهترین سایت ها
بهترین سایت در هر زمینه ای را از ما بخواهید.
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : صد سو
مطالب اخیر
نویسندگان

مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی

  • مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی
    مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش  در درس علوم تجربی دسته: علوم تربیتی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 474 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 105

    مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی

    قیمت فایل فقط 20,000 تومان

    خرید

     مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش  در درس علوم تجربی درسال تحصیلی 91-1390

    چکیده:

    پژوهش حاضربه مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی(سخنرانی)بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی91-90 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و ودانشآموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این پژوهش از روش نمونه گیری آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل 392پسر و392 دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل20 زن و20مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی 90-91 می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این پژوهش20تا از دختران و20تا از پسران و 2نفراز معلمان زن و 2نفرازمعلمان مرد می‌باشد.که توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی 7 به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند . برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است. به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.

    کلید واژه ها : یادگیری مشارکتی، روش سخنرانی، یادگیری، یادداری

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                                  صفحه

    فصل اول: کلیات پژوهش ..................................................................................................................... 1

    مقدمه   .......................................................................................................................................................... 2

    بیان مساله .......................................................................................................................................5

    اهمیت و ضرورت پژوهش................................................................................................................8

    اهداف پژوهش................................................................................................................................9

    فرضیه ها .......................................................................................................................................10

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش ......................................................................................................11

    تعریف تدریس................................................................................................................................ 12

    ]چهار ویژگی در تعریف تدریس.......................................................................................................12

    کارکردهای درونی تدریس...............................................................................................................13

       نظریه های تدریس .......................................................................................................................15

    رویکردهای نو در تدریس- یادگیری................................................................................................ 16

    تعریف روش تدریس....................................................................................................................... 19

    عوامل موثر در تدریس......................................................................................................................19

    ویژگی های اصلی روش های تدریس موثر.......................................................................................... 20

    اصول تعیین و سازماندهی روشهای تدریس ........................................................................................22

    نگرش های جدید آموزشی................................................................................................................ 24

    پیشروان روشهای جدید .................................................................................................................... 26

    روشهای نو و روان شناسی................................................................................................................. 31

    روش های تاریخی .......................................................................................................................... 33

    روشهای تدریس سنتی و متداول........................................................................................................ 35

    انواع روشهای سنتی متداول................................................................................................................ 36

    روش حفظ وتکرار.............................................................................................................................36

    روش سخنرانی................................................................................................................................. 37

    روش های نوین آموزش فعال............................................................................................................................42

    ویژگیهای عمومی روشهای فعال تدریس............................................................................................. 43

    روشهای نوین آموزش فعال................................................................................................................ 45

    روش پرسش و پاسخ ....................................................................................................................... 45

    محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ........................................................................................47

    روش آزمایشی (آزمایشگاهی)............................................................................................................47

    محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی................................................................................................. 48

    الگوی حل مسأله............................................................................................................................. 49

    روش یادگیری اكتشافی..................................................................................................................... 51

    یادگیری مشارکتی یا همیاری............................................................................................................ 53

    روش یادگیری مشارکتی.................................................................................................................... 53

    ویژگیهای كلاس مشاركتی................................................................................................................ 57

    چالش های كلاس مشاركتی ............................................................................................................. 58

    دلایل استفاده از یادگیری مشارکتی .................................................................................................... 60

    خواص یادگیری مشارکتی................................................................................................................ 61

    ویژگیهای برجسته یادگیری مشارکتی...................................................................................................68

    تاکیدهای جدید بر یادگیری مشارکتی................................................................................................. 68

    پیشینه پژوهش...................................................................................................................................69

    پژوهشهای‌داخلی................................................................................................................................................69

    پژوهشهای‌خارجی...............................................................................................................................................73

    تعریف مفهومی............................................................................................................................... 76

    تعریف عملیاتی .............................................................................................................................77

    یادگیری اصیل و پایدار و موثر .........................................................................................................79

    عوامل موثر در یادگیری...................................................................................................................80

    اصول مبتنی بر قوانین یادگیری.........................................................................................................82

    اصول ارایه شده در ایجاد و نگهداری یک محیط یادگیری مساعد..........................................................85

     

    فصل سوم: جامعه آماری پژوهش ............................................................................................................86.

    روش پژوهش...................................................................................................................................87

    جامعه‌ی آماری................................................................................................................................................87

    ابزار پژوهش.....................................................................................................................................87

    نمونه آماری ................................................................................................................................... 87

    روایی و پایایی ابزارهای اندازه‌گیری................................................................................................................. 87

    روش آماری.....................................................................................................................................88

     

    فصل چهارم :یافته های پژوهش................................................................................................................89

    یافته های توصیفی.............................................................................................................................................90

    یافته های استنباطی.............................................................................................................................................94

    فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری................................................................................................................96

    نتیجه گیری......................................................................................................................................97

    محدودیتها........................................................................................................................................99

    پیشنهادها........................................................................................................................................101

    منابع ........................................................................................................................................... 105

    قیمت فایل فقط 20,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی , مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی





نوع مطلب :
برچسب ها : معرفی، و، دانلود، فایل، کامل، مقایسه،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :